2017 - Én ezekért adok hálát az idei évben


 Volt egy olyan gondolatom év elején, hogy szeretném úgy alakítani az évet, hogy minden hónapban ellátogassak egy országba. Ez végül már januárban megbukott, de egyáltalán nem bánom. Természetesen nem csak az utazásokért vagyok hálás, de mivel a blogot alapvetően erről kezdtem el írni, így most ebben a posztba is erre fókuszálok. Lássuk hát lebontva, mely hónapban milyen - főleg utazáshoz köthető - dolgokért adok most hálát.


JANUÁR
Rögtön nem utazás. Január 25-én sikeres államvizsgát tettem mesterszakon az ELTE-n, ezzel okleveles környezetkutatóvá váltam műszeres környezeti analitika szakirányon. YEAY!
"Kedves Hallgató! Diplomáját ügyfélfogadási időben átveheti."


FEBRUÁR
Nürnberg. Unokatestvérem Nürnbergben él, így az ő meg az én testvéremmel kiutaztunk 3-man és csaptunk egy pár napos családos-boundingos sörözést.
Február: Nürnberg  -  Ha az arany karikát megforgatom, teljesül egy kívánságom


MÁRCIUS
Brno. Egy egyszerű, de nagyszerű út: pénteken munka után felültem egy buszra, este leszálltam Brno-ban. Másfél napig várost néztem, Couchsurfing által szert tettem egy jó barátra, akivel azóta is tartom a kapcsolatot, majd vasárnap hazajöttem és hétfő reggel ismét mentem dolgozni. Ez a hétvége egy tökéletes példája volt annak, hogy úgy is ki lehet törni a hétköznapi rutinból, hogy valójában a hétköznapi rutin utána zavartalanul folytatódik. (Brno vicces kedvű szobrászairól itt olvashatsz.)
Március: Brno  -  Helyes cseh városka - szép panoráma, finom sörök és csendes nyugalom jellemzi.



ÁPRILIS
Kijev. Húsvétkor két szabadság felhasználásával lehetett 6 napos kirándulást szervezni. Megtanultam előtte a cirill ábécét, hogy legalább olvasni tudjak - ez azóta is bár lassan, de stabilan megy. Kipróbáltam egy rakás érdekes ételt, és kipróbáltam végre azt is, milyen nem "csak" Nyugat-Európában, hanem kissé keletebbi kultúrába belekóstolni. Nagyon tetszett, vissza fogok még térni ide.
Április: Kijev.  -  Háttérben a Lavra arany tornyai. 

MÁJUS
Szicília. Nekem tanulmányaim alatt kimaradt az Erasmus és egyéb külföldi ösztöndíjak kihasználása. Hogy ez mekkora hiba volt, azt csak utólag, Erasmus koordinátorként dolgozva láttam. Szerencsére a munkám által lehetőségem nyílt egy rövidebb, egy hetes mobilitásban részt venni, aminek a helyszíne Catania volt Szicíliában. Bár nap közben dolgoztam, délután és két hétvégi napon bőven volt időm felfedezni a környéket. (Kapcsolódó olvasnivalók: Etna megmászásáról és Szicília keleti partjairól, vagy az ételekből egy kis ízelítő; valamint képgaléria Szicíliából.)

Május: Szicília.  -  A képen Giardino Bellini a mediterrán tavaszi fényben

JÚNIUS
Ez egy olyan hónap volt, amikor nem "utaztam", a szó egyébként általam használt értelmében. Dolgoztam viszont terepen néhány hétig, mintavételezős, "talajtúrós" feladatokkal, tulajdonképpen bőven utazásnak minősíthető.

Június: terepi munka


JÚLIUS
Itt két nagyobb dolog is történt, először a HungaroHitch, ahol Marcival második helyezést értünk el, az eddigi talán legintenzívebb stoppos túrán: 2 és fél nap alatt több mint 50 autóban ülve jártuk be az ország keleti felét Budapesttől a déli határvidéken át Ártándig, majd az ország északkeleti csücskét is érintve vissza a fővárosba és tanultunk rengeteget emberektől, emberekről. (Élménybeszámoló itt.)
Ezt követően megejtettem a leggyorsabban szervezett utazásomat: hétfőn találtam olcsó repülőjegyeket, így szerdán indultam is Szófiába, ahonnan két nappal később átbuszoztam Szkopjéba, majd onnan újabb két nap elteltével visszarepültem Budapestre. Ez az út annyira hirtelen és gyors volt, hogy amíg tartott, tulajdonképpen fel sem fogtam mindig, hogy hol vagyok és mi történik. Ez is tanulságos volt: érdemes magamnak időt hagyni, hogy ülepedjen a környezet bennem. (Szkopje élménybeszámoló itt, Bulgária fényképalbum itt.)

Július: Szófia és Szkopje.

AUGUSZTUS
Fesztiválokon dolgoztam itthon, de állítom, több külföldivel beszélgettem, mintha én utaztam volna valahova. Józanabb-ittasabb verzió is volt köztük természetesen, az egyik kedvenc pillanatom az volt, amikor egész éjszakás pultozás után reggel záráskor két francia pityókás srác próbálta énekelni magyarul a Halott Pénztől, hogy "szomorú szívem.. paapappaa viiiiszaaa negeee" :D  Majd voltam egy meglehetősen nomád táborban közel egy hétig, ami nagyon szép zárása lett a nyárnak.
Augusztus: fesztiválok, munka jelleggel.

SZEPTEMBER
Azért még belefért egy nyár-utó hétvége a Balatonon barátokkal, de közben visszarázódtam az irodai életbe, és beindultak az önkéntes tevékenységek is, amit mindig egyfajta belső utazásként élek meg.

Szeptember: nyárzáró Balaton


OKTÓBER
London. Testvéremmel két hét különbséggel van a szülinapunk és ő most lett 18, ezért a családi ajándék egy pár napos Londoni kiruccanás volt. Fő attrakcióként a Harry Potter Stúdió, de sok egyéb dolgot is láttunk "kötelező" és random oldalról egyaránt. (Bejegyzések Londonról erre: költségesebb látnivalókról; de alacsony büdzsével is élvezhető.)

Szeptember: London

NOVEMBER
Ez egy meglepően izgalmas hónapra sikeredett. Részt vettem Prágában egy egy hetes "Problémamegoldás és Döntéshozatal" c. kurzuson, ahol amellett, hogy rengeteg hasznos dolgot tanultam (na meg finom söröket kóstoltam),  kikapcsolódásra is bőven jutott időm. Idő közben a  felmondásommal jött szabadidő és a váratlanul (hogy máshogy) beköszöntött szerelem által becsúszott még egy hétvégi (na jó, hétfő-keddi) Zágráb-látogatás is.

November: Prága....
....és Zágráb

DECEMBER
Édesanyámmal mentünk egy 24 órás városlátogatásra Milánóba. Ez az út több okból is különleges volt. Az elmúlt év utazásai során sosem sikerült szóban igazán elmagyarázni, hogy honnan ez a vándorvágy, miért jók nekem ezek a(z egyébként meglehetősen fárasztó) pár napos világgá rohangálások. Ezzel a kirándulással nem csak ezt az érzést sikerült jobban átadnom talán, de Anya először ült repülőre - és jelentem, nagyon élvezte! (Élménybeszámoló erre.)
Bár a 24 órás kirándulás rövidnek tűnik, de ezen kívül sikerült megejtenünk a történelem legrandomabb romantikus ebédjét: elrepültünk Nápolyba egy nettó 2 és fél órás városnézésre. Ez pont egy panorámaképre és egy pizzácskára volt elég és már indultunk is vissza. (A 150 perc Nápoly történetét itt találod.)
December: Milánó

December: Nápoly



Az év eleji gondolatot, miszerint "minden hónapban egy utazás" hamar elengedtem. Ugyanakkor gondolatindítónak jó volt, és arra is, hogy jobban dolgozzon bennem a kis figyelő, ami segít észrevenni az engem érdeklő lehetőségeket. Nagyon hálás vagyok mindazért, ami ebben az évben történt velem.  Történtek persze rossz dolgok is, de ezekre igyekszem tanulságként tekinteni.

Köszönöm mindenkinek, akivel kereszteztük egymás útját. Bízom benne, hogy én is tudtam Nektek adni. 

Hogy a jövő évem hogyan fog kinézni, arról jelenleg nagyon halvány körvonalakkal tudok csak válaszolni, azt is suttogva.  Néhány hete még azt hittem, hogy mostanra már Ausztriában fogok dolgozni egy hotelben a téli szezonban, de az élet másképp rendezte a sorokat. Izgalmas új terveim vannak azóta, amikért már aktívan dolgozom is nap mint nap. Ez azonban hatalmas lépés lesz az eddigiekhez képest, konkrétumot csak akkor merek nyilatkozni róla, ha már (szinte) biztos lesz. Kíváncsi várakozással tekintek mindenesetre a jövőbe.

_______________________________________

Jó szívvel ajánlom: YEARCOMPASS
Ezúton szeretnélek téged is arra biztatni, hogy adj hálát, gondold végig és tudatosan zárd le az elmúlt évedet. Ha szeretnél segítséget kapni ehhez, valamint a következő éved megtervezéséhez, akkor ajánlom figyelmedbe az ingyenesen letölthető Éviránytűt. Mindössze a kinyomtatott füzetre, egy bögre forró italra és néhány óra nyugalomra lesz szükséged hozzá.
Ha érdekel, itt tudod letölteni a füzetet és többet olvasni a kezdeményezésről.

Lezárni és megtervezni: használd te is az Éviránytűt. #YearCompass